تقدیر از دو واحد فناور مرکز رشد رویش

اخبار

خانه آرشیو خبر جزییات خبر
کد خبر : 311230 تعداد بازدید : 1452
تقدیر از دو واحد فناور مرکز رشد رویش

در گردهمایی روسا، معاونان و دبیران پارک‌ها، مراکز رشد و مراکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی از دو واحد فناور "باغ بازار" و " یونش" مستقر در مرکز رشد رویش ، با حضور آقای دکتر طیبی رییس جهاد دانشگاهی، آقای دکتر بیجندی رییس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان، آقای دکتر کشمیری مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از مدیران و روسای مراکز جهاد دانشگاهی تقدیر شد.

"باغ بازار" یک استارت آپ کشاورزی ایرانی و از واحد های فناور مستقر در مرکز رشد رویش است که بستر آنلاینی را برای برگزاری رویدادهای کشاورزی ایرانی به وجود آورده است. خانواده ها در "باغ بازار" ها شرکت می کنند چون می توانند محصولات کشاورزی مورد نیازشان را به فصل خودش از کشاورزان شناخته شده و مسئولیت پذیر، به صورت مستقیم و بی واسطه خریداری کنند و هر محصول را همراه با شناسنامه ی آن، درب منزل یا محل کارشان تحویل بگیرند. "باغ بازار" همچنین دارای عنوان شرکت خلاق از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

ناوگان کامیونتی توزیع سوخت هوشمند "یونش" به همت متخصصان شرکت زنجیره تامین هوشمند انرژی، مستقر در مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی (رویش) ، بومی‌سازی، طراحی، نصب و اجرا شد. سامانه مدیریت هوشمند توزیع سوخت برای اولین بار در کشور با بهره گیری از توان داخلی ساخته شده است  و تاثیرات به سزایی بر بهبود عملکرد ناوگان ، کاهش آلایندگی ناشی از حرکت ناوگان و کاهش هزینه های استهلاک ناوگان توزیع سوخت یونش میشود.