مشاوره و نظارت بر ارزیابی دوره های آموزشی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

اخبار

خانه آرشیو خبر جزییات خبر
کد خبر : 311315 تعداد بازدید : 1333
مشاوره و نظارت بر ارزیابی دوره های آموزشی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

مشاوره و نظارت بر ارزیابی دوره های آموزشی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

با هدف توسعه سیستم آموزش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تدوین برنامه‌های آموزشی سالانه مبتنی بر نیازسنجی و اولویت‌سنجی کارکنان و مدیران سازمان، مشاوره در اجرای دوره‌های تخصصی و نظارت بر اجرای دوره‌ها و همچنین آسیب‌شناسی آموزش در سال گذشته و ارزیابی اثربخشی دوره‌های آموزشی سازمان، طرح مشاوره و نظارت بر برنامه ریزی، اجرا و ارزیابی دوره های آموزشی سالانه و توسعه مدل شایستگی در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی انجام پذیرفت.

مهندس وحید ضرابی عضو هیأت علمی جهاددانشگاهی و مدیر این پروژه اعلام کرد در این طرح با توجه به تغییرات ساختار سازمانی جدید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مدل شایستگی سازمان به‌روزآوری شده و شناسنامه‌های آموزشی پست‌ها و افراد سازمان تدوین شد. همچنین با اجرای پرسشنامه‌های باز و بسته، نیازهای آموزشی فردی و سازمانی احصاء و برنامه سالانه آن سازمان تدوین شد. بر اجرای دوره‌ها نظارت شد و مدیریت اطلاعات آموزشی در سامانه تحت توسعه بارگذاری و خطایابی گردید و همچنین میزان اثربخشی دوره‌های آموزشی که به میانگین حدود 70 درصد افزایش یافته و آسیب‌شناسی آموزش انجام گرفت.

مهندس ضرابی خروجی های این طرح را موارد زیر برشمرد:

  • تدوین دوره‌های آموزشی (220 دوره)
  • تجزیه و تحلیل شغلی
  • به‌روزآوری مدل شایستگی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی
  • تدوین شناسنامه‌های آموزشی پست‌های سازمانی مبتنی بر ساختار سازمانی جدید
  • تهیه و به‌روزآوری شناسنامه‌های آموزشی افراد سازمان
  • تهیه گزارش‌های اثربخشی دوره‌های آموزشی منتخب (20 دوره)
  • تهیه گزارش آسیب‌شناسی فرآیند آموزش سازمان در سال گذشته و ارائه راهکارهای بهبود

شایان ذکر است این طرح بر اساس قرارداد منعقد شده با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، توسط پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاددانشگاهی از خرداد ماه سال 1397 آغاز شده و در بهمن ماه سال 98 با برگزاری بیش از 300 ساعت آموزش در قالب 40 دوره به پایان رسیده است.