بررسی مزایا، الزامات فنی، قلمر...

خانه گروه های پژوهشی جزئیات گروه پژوهشی طرح ها و پروژه ها جزئیات بررسی مزایا، الزامات فنی، قلمر...
  تاریخ شروع پروژه : 1391/2/28  کارفرما : بانک کشاورزی
بررسی مزایا، الزامات فنی، قلمرو تکنولوژیکی و جایگاه مرکز ارتباط چند رسانه ای بانک کشاورزی و راهکارهای عملیاتی کردن نتایج آن

خلاصه طرح

بهره‌گیری از زیرساخت مرکز ارتباط به عنوان بستری جهت تسهیل ارایه خدمات و برقراری ارتباطات هدفمند جهت کسب رضایت و تجربه‌ لذت‌بخش مشتری همواره یکی از اهداف سازمان‌ها و مؤسسات در سراسر جهان بوده است. از این رو انتخاب مناسب چنین محصولی همواره مورد توجه ویژه‌ سازمان‌ها بوده است. بر همین اساس بانک کشاورزی و به ویژه مرکز ارتباط سبز به عنوان پلی میان بانک کشاورزی و مشتریان با تعریف پروژة "بررسی ‌مزایا، ‌الزامات ‌فني، قلمرو‌ تكنولوژيكي ‌و ‌جایگاه‌ مركز ارتباط چندرسانه‌اي (Multimedia Contact Center)" قدم در این راه گذاشت. در این راستا مجموعة مجری، با هدف اجرای دقیق وظایف تعیین شده در شرح خدمات فازهای دوگانه‌، اقدام به اتخاذ متدولوژی مناسب جهت اجرای این پروژه نمود.

  • شناخت مرکز ارتباط سبز شامل شرح خدمات، آمار توصیفی، تعامل با واحدهای دیگر، کانال‌ها و روش‌های دسترسی به آن و همچنین چگونگی پاسخ‌گویی به مشتریان و همچنین وضعیت فنی و تکنولوژیکی بخش‌های این مرکز
  • بررسی سایر مستندات و تحقیقات انجام‌ شده مرتبط با موضوع پروژه
  • شناسایی بازار جهانی تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان راه‌حل‌های مرکز ارتباط به منظور درک وضعیت موجود بازار
  • تحلیل جایگاه و بررسی توانمندی‌های تولیدکنندگان، تحت قالب معیارهای ارزیابی بومی‌ شده
  • بررسی قابلیت‌های راه‌حل‌های ارایه شده توسط تولیدکنندگان و انطباق آن با نیازهای سازمانی و انتخاب مناسب‌ترین تولیدکنندگان براساس این قابلیت‌ها
  • بررسی و شرح کامل ویژگی‌های دسته‌بندی شده‌ی راه‌حل زیرساخت مرکز ارتباط متناسب با نیازهای بانک کشاورزی

نمونة RFP در قالب RFQ شامل سؤالات طبقه‌بندی‌شده‌ براساس نیازهای‌ بانک است.